"האשמים היחידים באקט האלים הזה הם אך ורק האנסים": מכתב פתוח לנערה בת ה-17 שנאנסה

פני אפרצב / 29.01.21
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

לאחר שהובילה מאבק ציבורי וחשפה את האונס שעברה בגיל 19, פני אפרצב החליטה לכתוב מכתב פתוח לנערה בת ב-17 מאשקלון שנאנסה. "אני בטוחה שלא פשוט לך עכשיו ואני מקווה שהצלחתי לחזק אותך אפילו קצת" 

יקרה,

לפני הכל, אני רוצה לשלוח לך חיבוק מחזק, עוטף וחם, בהסכמה.

איני יודעת את שמך, אבל אני מבינה מאד את תחושותייך. כשהייתי בת 19 נאנסתי גם אני. אני בת 27 היום. רציתי לכתוב לך לפני הכל שאת לא אשמה. לא קראתי את פרטי המקרה, אני לא מחטטת בדברים מהסוג הזה וזה לא קל. אבל הכי הכי חשוב לי שתדעי שאת נקייה לחלוטין מאשמה ושהאשמים היחידים באקט האלים הזה הם אך ורק האנסים. תשנני את זה כמו מנטרה, זה מאד מאד יעזור לך בהמשך לשכנע את עצמך בזה.

עכשיו ששמנו את זה בצד, אני רוצה לחזק אותך ולומר לך כמה שאני מצטערת שזה קרה לך. זה לא הגיע לך. מגיע לך הרבה הרבה יותר מזה. אבל זה קרה. וזה לא מגדיר אותך בשום צורה! לאורך הזמן מעכשיו והלאה את הולכת לגלות כל כך הרבה עוצמות שיש בך. את חזקה! תיעזרי במשפחה שלך. תטפלי בעצמך. אף אחת לא מסוגלת להתגבר בעצמה, אל תדרשי את מעצמך. תתני לאמא לחבק אותך! תסמכי עליה שהיא אוהבת אותך ולא שופטת אותך. תחבקי את עצמך, אהובה.

תתני פתח לפסיכולוגית לעזור לך. תקחי אישה, זה נוח יותר. תתני לעצמך זמן לעכל, תכילי את עצמך. זה לא יהיה לך פשוט, אבל תזכרי שאת מסוגלת. אם לא בא לך שיגעו בך – תתני לעצמך את המקום לדרוש את זה. מותר לך! גופך ברשותך! ואף אחד לא ישפוט אותך.

ההתמודדות עם דבר מהסוג הזה היא לא קלה, אבל ככל שאנחנו עוזרות לעצמנו מוקדם יותר, ככה היא קצת יותר קלה. בא לי ממש שתזכרי שהחיים שלנו כשאנחנו מתמודדות עם טראומה הם לא עליה תלולה – העליה נראית כמו מדרגות. מותר לך לעלות קצת, לרדת קצת, לנוח! תקשיבי לעצמך ולקול הפנימי שלך. הוא הולך לעזור לך מאד. אם תחושת הבטן שלך אומרת לך שאת צריכה לנוח – תנוחי. מותר לך.

בסופו של דבר, יש אור גדול בקצה המנהרה. אני אחזק ואומר לך שאפשר לצמוח גם מכאן. הגעתי לכנסת כדי לגייס תקציבים לחדרים אקוטיים לנפגעות תקיפה מינית ואני מקדמת את הנושא הזה כמה שמצליחה. אפשר גם עם הטראומה הזו לחיות חיים מלאים, טובים, שמחים… תזכרי את זה ברגעים הקשים ❤️ אל תלחיצי את עצמך להגיע לשם – זה בא עם הזמן. אם הייתי חוזרת לזמן ההוא הייתי שרה לעצמי "נופל וקם". אנחנו נופלות, וקמות, ונופלות שוב ובסוף מגלות שהתקדמנו המון, למרות הכל (:

שיר שעזר לי ואני ממליצה לך לשמוע הוא שיר בשם Fight song שאני מקווה שיחזק אותך כמו שחיזק אותי.

שולחת לך המון המון כוחות, מתוקה. אני בטוחה שלא פשוט לך עכשיו ואני מקווה שהצלחתי לחזק אותך אפילו קצת.

אני זמינה בשבילך, אם תרצי אי פעם להתייעץ או לדבר. אל תשארי לבד ❤️

באהבה ובתמיכה,
פני אפרצב

פני אפרצב היא בוגרת "פוליטיקיאות צעירות" ומנהלת אזור ירושלים של התנועה. פני נאנסה בגיל 19 וחשפה את סיפורה לציבור – כדי לשנות מציאות ומתוך תחושת שליחות גדולה.

המכתב נכתב במסגרת קריאה ארצית לתמיכה בנערה בת 17, לאחר שחמישה גברים תושבי הדרום מואשמים כי אנסו, ביצעו מעשים מגונים ושידלו אותה לסמים ואלכוהול בדירה באשקלון לפני כחצי שנה, זאת לאחר שבן זוגה – הנאשם המרכזי – הוביל אותה לדירה בעיר מתחנת אוטובוס. לכתבה המלאה. המכתב נכתב לאחר שפורסמה קריאה בפייסבוק שמובילה מירי מדעי רכזת ליווי בהליך פלילי במרכז סיוע רחובות, אשר מלווה את הנפגעת באונס באשקלון. בימים אלה מירי מספרת שכל מכתב חיזוק תמיכה אהבה, יחזקו את הנפגעת (מקור). לא אפרסם את תוכן ההתכתבות, מעט מלים הרבה כאב.
המייל של מירי [email protected]

 

דילוג לתוכן