הרשת החברתית שאת לא מכירה, אבל יכולה לשנות לך את החיים

לין קרקוקלי ועומר פריד / 17.02.21
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

יש לך פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ואפילו טוויטר – אבל האם ברשת החברתית הכי חשובה לפיתוח הקריירה שלך את משקיעה? לין קרקוקלי ועומר פריד, בוגרות "פוליטיקאיות צעירות" – מסבירות כל מה שחשוב לדעת על לינקדאין

לרובנו יש פייסבוק, אינסטגרם ואפילו טוויטר, בהן אנו פעילות שעות רבות במהלך היום ('רבות' בלשון המעטה). למרות פעילותנו הענפה ברשתות החברתיות, עד כה הדרנו את הרשת החברתית שדווקא יכולה לקדם אותנו הכי הרבה – הלינקדאין LinkedIn.

בעוד שאר הרשתות מהוות פלטפורמה ליצירת קשרים אישיים וחברתיים, יצירת קהילות, שיתוף ידע ותמונות אישיות – ללינקדאין יש מטרה אחרת, והיא במילה אחת- "נטוורקינג".

נטוורקינג, המכונה בעברית צחה "רִשּׁוּת עסקי", היא גישה שיווקית המתבטאת במפגשים חברתיים של אנשי עסקים ועובדים מרקעים שונים, לכדי יצירת רשתות חברתיות שמטרתן להוביל לשיתופי פעולה והזדמנויות עסקיות.

אז אם אתן במקרה סטודנטיות או נשים צעירות שמחפשות הזדמנות להשתלב במקומות עבודה חדשים, הלינקדאין מהווה פלטפורמה יעילה ואפקטיבית לחשיפה, יצירת קשרים עסקיים ומעקב אחר דמויות מעוררות השראה.

לפני שנקבל כמה עצות זהב לפתיחת פרופיל לינקדאין מוצלח, הרי לכן כמה נתונים טכניים שיוכלו להקל עליכן בכניסתכן לרשת החברתית החדשה:

פתיחת פרופיל הלינקדאין נעשית בצורה מאוד פשטנית, קלה ונוחה. כל שנדרש הוא מעקב אחר ההוראות שניתנות לכן, אחת אחרי השנייה. ככל שתוסיפו יותר פרטים, כך הפרופיל שלכן יהפוך ליותר אפקטיבי. אינדיקציה לכך שהוספתן את כל הפרטים הבסיסיים, היא הופעתו של כוכב קטן עם הכיתוב "all-star" בדף הפרופיל שלכן.

"Connects" – בלינקדאין אין "חברויות" או "עוקבים", אלא "קשרים". אם ברצונך להתקשר עם אדם כלשהו, עלייך ללחוץ על "Connect" בפרופיל שלו ולהמתין לאישורו. יצירת הקשר שוות ערך לחברות בפייסבוק, הוא חשוף אלייך ואת חשופה אליו.

"Skills"– ביכולתכן להוסיף את הכישורים הייחודיים לכן, כגון כתיבת תוכן, שפת תוכנה, ייעוץ אסטרטגי ואפילו ידע בתוכנות Office לפרופיל האישי. לקשרים (החברים החדשים) שלכן, יש אפשרות לאמת את הכישורים הללו ואפילו להמליץ עליכן!

"About"– בפרופיל האישי קיימת אופציה לכתוב על עצמכן כמה מילים. זה מן רקע מקצועי (וקצת קצת אישי) בו תוכלו לכתוב מי אתן בפירוט, מהו הרקע המקצועי שלכן ומה אתן מחפשות.

מי הסתכל לכן בפרופיל?  בלינקדאין ניתן לראות זאת, אם כי באופן חלקי (אלא אם נרשמתן לגרסת הפרימיום). לכן, קחו בחשבון שדרך נוספת ליצירת קשרים עם אנשים מעניינים, היא פשוט להסתכל על הפרופיל שלהם. ולאחר שנחשפנו קצת לפלטפורמה, עומר פריד, בוגרת מחזור ד' של פוליטיקאיות צעירות באוניברסיטה העברית, משתפת אותנו בכמה עצות זהב לפתיחת חשבון אפקטיבי ומעניין.

 

עומר, ספרי לנו על עצמך!

"עומר פריד, כיום עובדת בתור ראש תחום תעסוקת סטודנטים בעיריית ירושלים, ומתוך כך אחראית על כל מה שקשור לתעסוקה לסטודנטים בעיר.

כחלק מהתפקיד אני מלווה סטודנטים במציאת עבודה, כתיבת קורות חיים והתנהלות נכונה בלינקדאין, וגם עוזרת לחברות שמגייסות סטודנטים.ות בירושלים למצוא מועמדים טובים למשרות. ככה שההסתכלות שלי על הלינקדאין היא רב כיוונית: אני שומעת ממעסיקים על מה הם מסתכלים בלינקדאין ומה חשוב להם, ובכך עוזרת לסטודנטים להתאים את הלינקדאין שלהם לצרכי השוק."

עומר פריד, בוגרת "פוליטיקאיות צעירות" וראש תחום תעסוקת סטודנטים בעיריית ירושלים

 

אילו עצות זהב פרקטיות תוכלי לתת לנשים צעירות בפתיחת חשבון הלינקדאין?

"לא לפחד! הלינקדאין לא כזה רציני כמו שעושים ממנו, וההתעסקות בו יכולה להיות מאוד מינימאלית אם זה מה שתבחרי לעשות. תוכלי להיות מאוד מעורבת, להיכנס אליו כל יום, להגיב ולכתוב תוכן, או שתוכלי לפתוח לינקדאין כדי לבנות פרופיל ואז לשכוח ממנו. מה שמוביל אותי לעצה הבאה:

העיקר בלינקדאין הוא להיות בלינקדאין. תחשבו על זה כמו אתר אישי ופחות כמו רשת חברתית. בלינקדאין אתן יכולות להציג את כל הדברים שעשיתן, כל המקומות שעבדתן בהם, ולקחת השראה מ"אתרים אישיים" של אחרים.

הלינקדאין הוא סביבה חשובה לשיווק עצמי. רוצות שיכירו אתכן? רוצות שידעו מה אתן עושות? לינקדאין זה המקום. תכתבו תוכן! תכתבו פוסט על פרויקטים שעשיתן, על כתבה מעניינת שקראתן ותרצו להגיב עליה, תחשבו חדשני.

הלינקדאין זה מקום מעולה לשיווק עצמי, אבל אתן לא לבד באטמוספירה. תגיבו לאנשים, תחפשו אנשים עם כותרות מעניינות בשורת החיפוש, תרחיבו לעצמכן את מעגל הנטוורקינג, כדי שתוכלו להיעזר בו במידת הצורך (בין אם זה בחיפוש עבודה, או בתמיכה ברעיון או תוכן שתעלו בעתיד).

"את כזאת שונה ומיוחדת"

זאת אומנם רשת חברתית, אבל לא כמו רשתות חברתיות אחרות. בניגוד לרשתות חברתיות כמו פייסבוק, שבהן מוסיפים בעיקר אנשים שאנחנו מכירות, בלינקדאין רוב החיבורים שלכן יהיו עם אנשים שאתן רוצות שייחשפו אליכן. ככה אתן נחשפות לקהלים שאתן רוצות להגיע אליהם, בקלות רבה יותר – כי אין את האי נעימות שבהוספת אנשים לא מוכרים כמו ברשתות חברתיות אחרות."

האם למחפשות עבודה בתחום הפוליטי והחברתי, יש מה לחפש בסביבת הלינקדאין ה"הייטקיסטית"?

"לגמרי כן! הלינקדאין היא לא סביבה הייטקיסטית אלא עסקית. גם אנשי עסקים שלא עובדים בהייטק נמצאים שם. אם נחשוב על זה, פוליטיקאים.ות מצליחים.ות = אנשי ונשות עסקים מצליחים.ות. פעילויות חברתיות מוצלחות = פעילויות חברתיות שיצאו מהסביבה החברתית גרידא והתחברו לעולם העסקי שיכול לקדם את הצרכים שלהן (לדוגמא מחאת בלפור, שביתת הנשים). בדיוק בגלל זה פעילים חברתיים ופוליטיקאים רבים נמצאים בלינקדאין, כי הלינקדאין היא פלטפורמה חשובה לחיבורים עסקיים וליצירת רשת קשרים חזקה, ומקום שיכול לעזור לנו להגיע לקהל מאוד ספציפי שבלעדיו יהיה לנו קשה להגיע אליו מבחינה שיווקית.

לין קרקוקלי, בוגרת לין קרקוקלי, בוגרת "פוליטיקיאות צעירות" בקריה האקדמית אונו, וסטודנטית למשפטים

מעבר לזה, הלינקדאין יכול לעזור לכן להתחיל להתניע ולמצב את הקריירה שלכן: הוא מאפשר לכן להרחיב את מעגל הנטוורקינג שלכן ואפילו יכול ליצור לכן הזדמנויות תעסוקתיות."

(מתוך אתר: https://www.comeet.com/resources/product-updates/candidate-sourcing).

מחפשות עבודה רבות חוששות משיח בשפה האנגלית. האם האנגלית היא דרישת חובה בהתנהלות בלינקדאין? במידה ולא, מתי רצוי להשתמש באנגלית ומתי בשפת האם?

"האנגלית היא לחלוטין לא חובה בהתנהלות היומיומית בלינקדאין. אמנם את הפרופיל האישי כדאי מאוד (מאוד) לכתוב באנגלית, כי זאת הנורמה, ולכן מי שכותב בעברית נראה חריג מאוד, אבל אם תתחילו לכתוב פוסטים, להגיב, ולכתוב לאנשים בפרטי – אין שום בעיה וזה אף חשוב שתכתבו בעברית. אפילו מגייסות בהייטק, כשרוצות לפנות למתכנתים ומתכנתות ולהציע להם הצעות עבודה בDM של הלינקדאין, נוטות כמעט כולן לכתוב בעברית. הסיבה היא שכשבני אדם רוצים להעביר מסר, הדרך הכי קלה בה נוכל להבטיח שהמסר יתקבל בצד השני הוא אם נדבר בשפת האם של האדם אליו נרצה לפנות."

מה מעסיקים מחפשים בלינקדאין?

"כמה דברים עיקריים…

בבסיס – לראות שאתן שם. יש תפקידים שזה כמעט קריטי להצלחת התפקיד להתמצא בלינקדאין, למשל תפקידים בתחומי השיווק ומשאבי האנוש. הלינקדאין כיום הפך להיות סטנדרט בעולם התעסוקה, כך שמי שאין לו פרופיל לינקדאין עלול להיתפס כצעיר מאוד או כמיושן מאוד.

שנית, לקבל "צבע": קורות החיים הם מסמך אפור ומשעמם, כי אנחנו כותבות בתמציתיות את עיקר הדברים. הלינקדאין עוזר למגייסת לראות את התמונה המלאה: לראות את התוכן שאתן מעלות, איך אתן מציגות את עצמכן ומספרות את הסיפור שלכן, האם יש דברים מעניינים נוספים עליכן שאולי לא מתאימים בקורות החיים ולכן כתבתן אותם בלינקדאין?

שלישית, לאמת את הדברים שאתן כותבות בקורות החיים: ברשת אנשים נוטים לשקר פחות, ולכן מעסיקים רבים מסתכלים בלינקדאין כדי לוודא שכל מה שכתבתן בקורות החיים הוא אמת."

בתור יועצת קריירה וראש תחום תעסוקה, איך נראה פרופיל לינקדאין מוצלח בעינייך?

"תמונת פרופיל ברורה ומקצועית: לא סלפי, לא תמונה מהחתונה שלך או מהטיול למלדיביים.

כותרת אינפורמטיבית: כותרת שאומרת לי מי אתן. דרך הכותרת ימצאו אתכן בחיפוש, לכן כדאי להשקיע בה מחשבה ולשלב בה מילות מפתח שאתן רוצות שימצאו אתכן דרכן. היא יכולה להכיל איפה אתן עובדות, במה אתן מתמחות, מה מעניין אתכן, באיזה תחום אתן מחפשות עבודה.

500+ קונקשנס: הקונקשנס זה הרייטינג לעמוד שלנו. ככל שיש יותר קונקשנס – יש יותר רייטינג. המטרה הראשונית היא להגיע ל-500 לפחות, כי זה יעלה את מספר החשיפות לפרופיל שלכן ואת מיקומכן בתוצאות. איך עושות את זה? כותבות בשורת החיפוש שמות של תפקידים שמעניינים אותנו, של חברות שמעניינות אותנו, פעילים חברתיים ופוליטיקאים שמעניינים אותנו (לא כולם יהיו כאן) – ומתחילות להתחבר!

כל דבר נוסף שהלינקדאין מבקש מכן – תעשו. האלגוריתם של לינקדאין עובד כך שהוא מקדם את הפרופילים שעושים מה שהוא רוצה. עקשן. מופיע לכן סרגל התקדמות בפרופיל? תשלימו אותו. הוא מבקש תמונת רקע? תשימו. הוא רוצה שתכתבו את מקומות העבודה או הלימודים שלכן? תנו למפונק הזה מה שהוא רוצה!"

מוזמנות להוסיף אותנו בלינקדאין! 😊

https://www.linkedin.com/in/omer-fried/ – עומר פריד

/https://www.linkedin.com/in/lynn-karakukli – לין קרקוקלי

דילוג לתוכן